maandag 30 december 2013

Siem Reap, we blijven nog even!

Aan de ontbijttafel deze morgen houden we een bespreking van de komende dagen. In ons guesthouse is er gratis ontbijt, dus nemen we die kans maar. We kunnen kiezen tussen noedelsoep of toost met ei. De toost willen we wel is proberen. Het blijkt eigenlijk een soort gewonnen brood te zijn met veel boter. Met wat confituur valt het best mee.

Besluit van onze ochtendlijke kronkels: we kunnen hier twee dagen blijven, als er op 1 januari een bus naar Bangkok rijdt. Toch nog liever wat langer hier, dan in Bangkok. Vandaag wordt een rustdag en morgen dan de tempels bezoeken. Eens niet van hier naar daar moeten, gewoon rustig rondhangen en genieten.

We vragen of we nog twee dagen extra kunnen blijven in ons guesthouse. Maar alles blijkt volzet, door feestvierders voor nieuwjaar. Valt dit effe dik tegen zeg! Onze rustdag starten we dus met het zoeken naar een nieuwe slaapplaats. Even voelen we ons Jozef en Maria, op zoek naar een slaapplaats. Overal klinkt het: "Sorry, geen plaats meer, alles is volzet!"
Gelukkig vinden we nog een plaatsje in het Mommy guesthouse, waar we 2 nachten kunnen blijven. We kunnen hier ook direct een bus boeken naar Bangkok. Dat is al dat! Nu nog online een guesthouse boeken voor Bangkok. We willen daar ook niet het risico lopen van geen plaats te vinden. Na heel wat zoekwerk vinden we toch iets, "Oef"!

Daarna trekken we het centrum in. Gaan iets klein eten en lopen nog wat markten door. Het is hier de ene markt naast de andere. Dus dan maar wat inkoopjes doen. En afbieden natuurlijk! Ik heb voor het eerst zelf afgeboden. Ik moest van de strenge Sigi! Maar het is me toch wat gelukt. We proberen ook een suikerriet-drankje. Dit is toch niet echt mijn ding. Sigi vindt hem ook niet zo goed, hij heeft al betere gedronken. Er zit een gek smaakje aan. We doen hem dan maar weg.

' s Avonds gaan we op zoek naar iets lekkers. Daarna lopen we nog een nightmarket in, waar ik weer moet afbieden. Dit zal nooit een hobby worden van mij. Ik voel mij er toch niet echt goed bij.

Wat ik eigenlijk echt er vind, zijn de kinderen die nu de straten afschuimen om in vuilzakken te gaan zoeken. Hoe later op de avond, hoe meer je er ziet. Horen kinderen dan niet in bed? En al zeker niet tussen het afval van andere mensen te gaan snuffelen! Best erg! Ook zijn er moeders met kleine baby's die bedelen om melk te kopen voor hun baby. Maar wat er nadien met die melk gebeurt, is vermoedelijk doorverkopen. Op dat vlak hebben wij het toch wel goed in ons Belgenlandje!

3 opmerkingen:

  1. Jozef en Maria ... is er iets dat je mamie en papie moeten weten ... ???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja en je tante ook? Als ik goud, wierook en mirre moet aanslepen, moeten jullie wel op tijd verwittigen he!!!
    Alvast een gelukzalig, supertof en vooral gezond 2014 gewenst.
    Dikke knuf en vele X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is gene kleine geboren! Maar Ami: voor cadeaukes staan we altijd open ze! ;-)
    Voor jullie ook allemaal een super 2014 gewenst!
    Eigenlijk heb ik toch wel een beetje de nieuwjaarspistolekes gemist. Hmmm, zo een lekker pistoleke!
    Aan iedereen nieuwjaarskussen en een dikke knuffel van ons!

    BeantwoordenVerwijderen